sábado, 23 de mayo de 2020

WEEK 11 MAY 29TH

WEEK 11

8th GRADE A AND B 


INSTRUCCIONES

SEÑORES ESTUDIANTES RECUERDEN LAS ACTIVIDADES SON EN INGLES NO EN ESPAÑOL.

1.- Actvidad 1:
Copie la actividad primero ubicando su nombre y apellido, curso,
semana de la actividad, fecha en ingles. No copiar la lectura solo dibijar la imagen y copiar las preguntas y responderlas. 

Emplea un diccionario para comprender la actividad que debes realizar

2.- Actvidad 2: 
Asistir a clases de zoom para la revision de la gramatica  si no puede asistir revisar sus apuntes en su cuaderno ya que es revision de contenidos y copiar y completar las actividades.

3.- Actvidad 3:
Enviar a classroom las tareas hasta el dia viernes 29 de mayo 2 pm . La puntualidad incide en su porcentaje final. 






ACTIVITY 1
Pasar a su cuaderno todo esto excepto la lectura. Los ejercicios si deben estar en su cuaderno. RECUERDA DEBES PONER EL MEMBRETE EN LA  ACTIVIDAD Y SI TE TOMA MAS DE DOS PAGINAS, TU ACTIVIDAD DEBE TENER TU NOMBRE  Y APELLIDO EN CADA PAGINA 
Name: 
Course:
Date: (la fecha debe estar en inglés) 
Week: 11

Topic: Democracy and family in the future / Democracia y la familia en el futuro 
Subtopic: How will be a family in the future? / ¿Cómo será una familia en el futuro?    

1. Read the following text. Use your dictionary if it is necessary.



Family Life in the Future



 The world we live in seems completely normal and what we do seems logical and correct. However, everything that is normal now was different in the past. According to the Sociology Professor Pepper Schwartz, family, love and relationships will change drastically. In 90 years, technology will have changed our lives so much that social constructions will be different. Families will become androgynous. Household tasks will no longer be one person’s job solely based on gender. That is, men will stop being who provide to the family or the main breadwinner in less than a century. Men and women will take care of the house and work to earn money. Schwartz says that there will be many cases of subrogation. In addition to women who can’t have children due to natural causes, women with a very good income will avoid having many pregnancies. The options may be to have children outside of the mother’s womb. This will help eliminate the idea of women as more responsible for a child than the father. Thanks to scientific advances there will be fewer cases of children with physical or mental defects because it will be detected and corrected before delivery. Divorce cases will still be common. The cups of these will rise and fall depending on the economy. The life expectancy will be higher, and the average person will have approximately 3 marriages during their life. The cost of living will rise a lot, that will make it almost impossible for families to have a house for themselves. Also, raising children will be very expensive. So, the state will have to provide a subsidy for education. Only very poor and very rich people will have more than two children.

2. Select true or false:

3.- Self Assesment

                         ACTIVITY 2

REVIEW 
SIMPLE PRESENT 

CLASSES ZOOM   O REVISION EN ELCUADERNO
Si usted no puede asistir a las clases en zoom se actualizala la clase en classroom o a su vez  revisar su cuaderno la unidad 3 del primer quimestre.


AFFIRMATIVE 

SIMPLE PRESENT  

I       YOU       WE           THEY 

THE VERB DOES NOT CHANGE 

I play soccer
You read books
We cut onions
They work at night.



SIMPLE PRESENT THIRD PERSON 




CHANGE THE VERBS ADDING S- ES-IES

I sing → she_____
I play → she_____
I read → she_____
I go → she_____
I carry → she_____
I wash → she_____


Complete the sentences with the correct form

1. My brother ---- (speak) three languages fluently.
2. Daniel ---- (watch) his favorite program every Saturday.
3. Jennifer ---- (wash) her hair every day.
4. Ryan ---- (go) to church every Sunday.
5. My sister ---- (do) her homework after school.



       ACTIVITY 3

Enviar las actividades a classroom o a su vez en el medio que el docente le asignó de envio de actividades. Hasta el viernes 29 deMayo 2pm


Good luck dear students.




viernes, 15 de mayo de 2020

WEEK 10 May 21st



WEEK 10

8th GRADE A AND B 


INSTRUCCIONES

SEÑORES ESTUDIANTES RECUERDEN LAS ACTIVIDADES SON EN INGLES NO EN ESPAÑOL.

1.- Actvidad 1:
Copie la actividad primero ubicando su nombre y apellido, curso,
semana de la actividad, fecha en ingles. Copiar toda la actividad.

Emplea un diccionario para comprender la actividad que debes realizar

2.- Actvidad 2: 
Buscar el significado en español y realizar oraciones empleando el verbo to be similar a la actividad de la semana 9

3.- Actvidad 3:
Enviar a classroom las tareas hasta el dia viernes 22 de mayo 2 pm . La puntualidad incide en su porcentaje final. 


                            
                          There are three activities 



                                       Activity 1 



                                      
Name: 
Course:
Date: (la fecha debe estar en inglés) 
Week:

Thread: Oral Communication Lesson A: Shopping
Topic: Shopping Time Subtopic: What do you wear at a party?

Objective: Students will be able to learn about different outfits using the vocabulary on clothes and the Present Progressive grammar structure in a correct way.


A.- Imagine that you are going to a party, and you are in a fashion show contest. 
What are you wearing? 
B. Draw your favorite outfit (clothes). 
C. Record an audio  by describing  the outfit. 

Example: 
Hello, my name is VIOLET GUTIERREZ. I am from ECUADOR. I am TWELVE years old. I am wearing a pink and white blouse, a long and gray sweater, a colorful mine- skirt , and beautiful heel shoes.

Este es un ejemplo NO debe cambiar nombres usted debe hacer su propio ejemplo en base a su dibujo que realizó y grabar su voz

If you can´t record please write in your notebook and send it to classroom.
Si no lo puedes grabar escriba las oraciones y envie a classroom la fotografia.



  Activity 2 
TEST.
 Simple present verb TO BE


A. IN YOUR NOTEBOOK WRITE DOWN SENTENCES USING THE FOLLOWING WORDS FROM THE VOCABULARY. WRITE THE WORD IN SPANISH AND THEN WRITE THE SENTENCES

  1. Dress - Vestido
  2. Outfit
  3.  Suit
  4. Brand 
  5. Purse 
  6. Ties 
  Example

The dress is not long 

The dress --------the noun
is  ----------------verb to be
not----------------negative form
long--------------adjective




                                                Activity 3 
                                       Send the activities to classroom until May 22nd 










sábado, 9 de mayo de 2020

WEEK 9 May 15th


WEEK 9
May 15th 
8th GRADE A AND B 


INSTRUCCIONES

SEÑORES ESTUDIANTES RECUERDEN LAS ACTIVIDADES SON EN INGLES NO EN ESPAÑOL.

1.- Analizar la parte gramatica revisando los apuntes de su cuaderno sobre el presente simple verb to be.
2.- Grabar  su voz mencionado CINCO oraciones que haces en el tiempo libre durante el COVID.
3.- En su cuaderno antes de copiar la actividad debe poner su nombre, curso y fecha.
4.- Realizar la actividad en base a la lectura. NO COPIE LA LECTURA.
5.- Si para su actividad emplea mas de una pagina debe poner su nombre y apellido en cada pagina.

6.- Enviar a classroom el dia 15 de mayo 3pm ese día se revisa las actividades. La puntualidad incide en su porcentaje final. 

Review.

TIENEN 3 ACTIVIDADES


ACTIVITY 1

• Record your voice telling what do you like to do in your free time during the covid .
Example:
During the COVID  I help my parents. I play soccer … 

Grabe sus 5 oraciones en INGLES mencionado 5 actividades que lo haces durante el COVID en su tiempo libre. Empiece grabando con la frase In my free time, I like to....
Ejemplo: In the free time, I like to help my parents.

ENVIAR A CLASSROOM LA ACTIVIDAD.

                               ACTIVITY 2




Check your notes in your notebook about simple present tense to be verb. (Revisa las notas de tu cuaderno sobre el verbo to be ya que la siguiente semana tendras una evaluación)

ACTIVITY 3
Pasar a su cuaderno todo esto excepto la lectura. Los ejercicios si deben estar en su cuaderno. RECUERDA DEBES PONER EL MEMBRETE EN LA  ACTIVIDAD Y SI TE TOMA MAS DE DOS PAGINAS TU ACTIVIDAD DEBE PONER SU NOMBRE  YAPELLIDO EN CADA PAGINA 
Name: 
Course:
Date: (la fecha debe estar en inglés) 




 Let’s buy...
Shopping is an activity most people enjoy. However, it is said women love shopping more than men, and there are studies that affirm women are potential buyers in an 80% average. As the world develops, shopping has changed. Now, there are huge places to do shopping. In fact, Thailand has the biggest shopping center worldwide, and Canada has the coolest one. It has a decoration based on the Persian style. It even has two hotels in it and small places to hold events like expositions and concerts. In conclusion, who buys more is still in debate, if you are male or female, you can have your point of view on this matter.

1.- Read at the text and answer the questions

According To the reading write true or false
( EN INGLES POR FAVOR En base a la lectura responda verdadero TRUE  o Falso FALSE )

·      Women are potential buyers in an 80% average ________________
·      Thailand has the smallest shopping center worldwide ______________
        Women don´t love shopping ________________

 2.- Write sentences using this words. Use the simple present verb to be. 
Escriba las oraciones empleando las palabras señaladas y usando el verbo to be.

0.- SELLER
1. CUSTOMERS
2. SALES
3. INFOGRAPHIC

EXAMPLE. 
The seller is a good person. 

Si usted observa la palabra  que elegÍ(SELLER) es el sujeto y voy añadiendo  el verbo to be correspoendiente (is ) el complemento(a good person).

Debe hacer oraciones empelando las palabras 1,2,3

Envie a classroom su grabación de voz y su actividad del cuaderno hasta el 15 de mayo 13:00 pm.


lunes, 4 de mayo de 2020

WEEK 8 May 8th





WEEK 8
May 8th 

3 actividades que realizar 

INSTRUCCIONES
1.- MIRAR EL VIDEO O LAS EXPLICACIONES DE LA GRAMATICA 
2- REALIZAR LOS EJERCICIOS Y PASAR AL CUADERNO LA EXPLICACION Y LOS EJERCICIOS PONIENDO EN CADA PAGINA DE SU CUADERNO SU NOMBRE Y LA SEMANA DE LA ACTIVIDAD.
EJEMPLO

SOFIA ARBOLEDA    WEEK 8 
SU NOMBRE DEBE IR EN CADA PAGINA 

3.- REVISAR LA SEMANA 8
4.- ENVIAR A CLASSROOM EL DIA 8 DE MAYO DEL 2019. 
5.- NO HAY SEMANA 7 PORQUE HUBO FERIADO


ACTIVITY 1 

Enviar las actividades a classroom el mismo día.


                           ACTIVITY 2 
WATCH THE VIDEO OR READ THE EXPLANATION
MIRE EL VIDEO SI ES POSIBLE PERO SI NO PLO PUEDE HACER EL BLOG CUENTA CON SU EXPLICACION DE LA REGLA GRAMATICAL 

Name: 

Course:

Date:(Fecha en ingles )

Topic: QUANTIFIERS 


PASAR LAS INDICACIONES EN INGLES LA EXPLICACION EN ESPAÑOL NO PASAR.

FEW: for negative ideas.  It means not many it is used with plural countable nouns
(Para cosas negativas significa no muchos se emplea con sustantivos contables en plural)
Example: My father has few friends.

Little: for negative ideas.  It means not much it is used with uncountable nouns
(Para cosas negativas significa no mucho se emplea con sustantivos no contables)

A FEW: for POSITIVE  ideas.  It means a small amount y it is used with plural countable nouns.
(para ideas positvas y significa una pequeña cantidad. Es usada con sustantivos contables en plural )
  A little:   or POSITIVE  ideas.  It means a small amount y it is used with uncountable nouns.
(para ideas positvas y significa una pequeña cantidad. Es usada con sustantivos no contables)  

 COMPLETE THE EXERCISES. WITH FEW, A FEW, A LITTLE AND LITTLE.
Los parentesis demuestran si es positiva o negativa la oracion usted debe percatrase si su sustantito es contable o no contable para utilizar correctamente.

1) I have ______water left. There's enough to share.(+)
2) I have ________good friends. I'm not lonely. (-)
3) He has ________education. He can't read or write, and he can hardly count. (-)
4) There are _______people she really trusts. It's a bit sad. (-)
5)There's _________milk left in the fridge. It should be enough for our coffee. (+)



                                  ACTIVITY 3


1. In your notebook look at the picture and answer the following questions:
  •  Do you know anything about vehicular restriction in Ecuador?
  •  Do you think people follow this rules? 
  • Why What are the fines for non-compliance?



2. Make a chart with the vehicular restrictions:





 ENVIAR LAS ACTIVIDADES A CLASSROOM COMPLETAS.
ESCRIBA EL NOMBRE DEL ESTUDIANTE Y LA SEMANA EN CADA HOJA QUE EMPLEE ESTAS ACTIVIDADES 

EJEMPLO  COMO EL NOMBRE QE ESTA ENCERRADO EN EL CIRCULO.








lunes, 20 de abril de 2020

WEEK 6 April 24th




WEEK 6 
SOME AND ANY 
&
READING 


8TH GRADE A AND B


INSTRUCCIONES.

TIENE 3 ACTIVIDADES QUE REALIZAR 


1.- DEBE MIRA EL VIDEO O LEER LA EXPLICACION DE SOME Y ANY
2.- ESTA EXPLICACION NO LA DEBE COPIAR.
3.- A PARTIR DE LA ACTIVIDAD NUMERO  1 DEBE COPIAR EN SU CUADERNO
4.- UTILIZAR SU DICCIONARIO PARA COMPRENDER LO QUE DEBE REALIZAR.
5.- ENVIAR SU TAREA A CLASSROOM


SOME AND ANY
VIDEO EXPLICATIVO SOBRE SOME AND ANY 






HOW TO USE SOME AND ANY


EXPLANATION. (Esta explicacion no la debe copiar en el cuaderno) 


Some 

It is used just for affirmative sentences with  plural countable or un-countable nouns.

Se usa some para frases afirmativas. Se habla de una cantidad o un número, no importa si es contable (y plural) o incontable:
There are some new people in my English class. (plural contable)
I bought some new shoes. (plural contable)
There is some milk in the fridge. (incontable)

Any 

It is used for negative sentences  with countable and un-countable nouns and in questions.
Any se usa en negaciones para incontable y contable plural, y también para preguntas.
There isn’t any beer in the fridge. (Negación con there is y algo incontable.)
There aren’t any good films on TV. (Negación en plural.)
Are there any good restaurants near here? (Pregunta en plural.)
Do you have any children? (Pregunta en plural.)
ACTIVITY 1 

( A partir de aqui en adelante si debemos copiar en su cuaderno o en hojas si ya no tiene su cuaderno.)

Name: 

Course:

Date:(Fecha en ingles )

Topic: SOME AND ANY 


ACTIVITY 2 
Instruction: Please use your dictionary to get the ideas. 
Instruccion:Emplea tu diccionario para poder comprender las ideas.

Topic: The cool city 

Communication and Cultural Awareness and reading

Read Big Cities and answer the following questions:
1.-With the Coronavirus Pandemic, the government is taking some important Laws; do you agree or disagree and Why?

No copie la lectura.



Laws with the Pandemic problem about:
Ejemplos de leyes que se generaron para  controlar la pandemia 
Complete the topics.

CARS: With plates: Monday and Friday: 1, 2 and 3 

PEOPLE MOBILIZATION: 
HEALTH:
 BANKS: 
STUDY: 
WORK:


ACTIVITY 3 

SI AUN NO HAN INGRESADO A CLASSROOM
UNIRSE HASTA ESTA SEMANA
OBSERVEN LOS PASOS INGRESAR.

Haga click en el video que corresponda.

DESDE SU COMPUTADOR DE ESCRITORIO O LAPTOP

DESDE SU CELULAR 








ENVIAR POR CLASSROOM LAS ACTIVIDADES 
Integrar en la opciòn siguiente:
WEEK 6 SOME AND ANY  AND READING 

ESTA ES SOLO UNA IMAGEN DE COMO LO VA A VISUALIZAR EN SU CLASSROOM
DEBE INGRESAR A SU CLASSROOM Y DESCARGAR SU IMAGEN O IMAGENES EN RELACION A ESTE TEMA.












lunes, 30 de marzo de 2020

WEEK 3 April 3rd Week 5th April 17th


SALUDOSCORDIALES

Buenos días señores, señoritas estudiantes y representantes.

              Por medio de la presente hago llegar un caluroso saludo y bendiciones a sus respetivos hogares deseando que estos días continuen de manera positiva ya que esto nos mantiene firmes para combatir cualquier situación que estemos atravezando. Recuerden señores y señoritas estudiantes apoyen a sus padres ayuden en su casa, realicen sus tareas escolares y valoren a sus familiares quienes los apoyan. Se los extraña mucho chicos y vamos a salir adelante. 

WEEK 3 

April 3rd 2020

Feedback

Retroalimentación

8th grade A and B

LEER PRIMERO TODAS LAS INSTRUCCIONES
  • Los estudiantes tendrán que resolver el taller (workshop) en el cuaderno.
El taller contiene 3 partes:
  •  Listening: debe escuchar el audio que se encuentra aqui es decir el primer video  adjunto, copiar las preguntas con las opciones y elegir la  respuesta correcta escuchando el audio (las respuestas deben ser pintadas, resaltadas, subrayadas, etc.)
  • Writing: Esta parte contiene la parte gramatical aquí puede basarse nuevamente en  los videos para que puedan reforzar. Son los temas que se han visto. Presente progresivo, pasado progresivo, prepositions of time y be going to.
  • Reading: la lectura debe copiarla o pegarla es decir el texto largo. Las preguntas y respuestas eso si debe estar copiado en el cuaderno.


  • UNA VEZ QUE TERMINE DE COPIAR TODO EL TALLER Y RESOLVERLO DEBE REALIZAR LA CARÁTULA DEL PARCIAL 5.
  • NO ENVIAR IMÁGENES DE LAS ACTVIDADES POR FAVOR. ESTAS ACTIVIDADES SERAN REVISADAS AL INTEGRARSE A CLASES. 
  • LAS ACTIVIDADES Y DUDAS SERAN DESPEJADAS EN HORARIO DE TRABAJO DE 7:30-3:30 RESPETANDO EL TIEMPO DE LOS ESTUDIANTES, REPRESETANTES Y DOCENTES.


WORKSHOP
LISTENING

A.     LISTEN TO THE AUDIO AND CHOOSE THE CORRECT ANSWER
1) On Saturday he is going to _____ .

 a) go shopping
 b) exercise
 c) take a drive

2) He is going to meet his ____.

 a) friends
 b) family
 c) girlfriend

3) On Sunday he is going to _____.

 a) get up early
 b) go to breakfast
 c) sleep in

4) He is going to have lunch with his _____.

 a) coach
 b) family
 c) friends

5) Later he is going to ______.

 a) play soccer
 b) take a drive
 c) see a movie
Source: ELLO.COM

WRITING



1.- COMPLETE THE SENTENCES WITH THE PRESENT PROGRESSIVE
  • a)      My sister ________(to clean) the bathroom.
  • b)      Look! They ___________ (to go)  inside.
  • c)       I ____________ (to wait) in the car now.
  • d)      Mrs Miller____________ (to listen)  to CDs.
  • e)      We ____________(to speak) English at the moment.





2.- WRITE SENTENCES IN PAST PROGRESSIVE.
  1. he / the car / wash → ____________________________________
  2. she / home / go →  ______________________________________
  3. they / not / the match / watch → __________________________
  4. you / in the shop / work → _______________________________
  5. I / not / a magazine / read →_______________________________







3.- CHOOSE THE CORRECT FORM OF BE GOING TO
  • a)      They _________(eat)  stew.

a)  are going to eat         b) is going to eat     c) going to eat

  • b)      I ___________(wear) blue shoes tonight.

a)  is going to wear         b) am going to wear     c) going to eat

  • c)       We  ___________( (not / help) you.

a)  not going to help       b) are not going to help      c) going to help

  • d)      Jack ___________( (not / walk)  home

a)      not going to walk       b) are not going to walk               c) is not going to walk

  • e)      Sue ___________( (share)   her biscuits.

a)  is going to share         b) am going to share    c) going to share.




4.- COMPLETE WITH THE CORRECT PREPOSITION OF TIME
  • a)      My birthday is _______May.
  • b)      We are going to see my parents _________the weekend.
  • c)       _________ 1666, a great fire broke out in London.
  • d)      I don't like walking alone in the streets __________ night.
  • e)      What are you doing _______________ the afternoon?

READING






 Source:British English




1.- READ THE MENU AND CIRCLE THE CORRECT ANSWER
a) You can eat salad in this restaurant.
True                        False
b) This restaurant sells seafood.
True                        False
c) There are four different types of pizza.
True                        False
d) They don't have desserts in this restaurant.
True                        False
e) The water is free in this restaurant.
True                        False


Realizar esta carátula 




WEEK 5 

April 17th 2020


   

  Tema: Personal Profile
 ● Observemos la imagen de la página 1:

● Leamos la página 1 del módulo 1
 NO PASAR EL CUADRO AL CUADERNO LA LECTURA 




ACTIVIDAD 1
Lo siguiente si debe pasarlo al cuaderno OBVIAMENTE después de la carátula que debe estar realizada. 

PERSONAL PROFILE

DATE: FRIDAY, APRIL 17TH 2020
NAME:
COURSE:

1.-Write three words that you don’t know it is from the reading..
Example
Language :    idioma 





Abrir su plataforma classroom o a su vez informar a la tutora si no puede enviar las tareas por este medio. 

El codigo de ingreso fue enviada a su ficha de trabajo  semanal o a su vez solicitar a la docente el codigo.

Debe enviar de manera organizada las actividades.